MONTESSORİ ÇALIŞMALARI ÇOCUKLARA NASIL SUNULUR?

"Bir çocuğun potansiyelini serbest bırakın ve onu dünyaya kazandırın"

Maria Montessori

MONTESSORİ ÇALIŞMALARI ÇOCUKLARA NASIL SUNULUR?

Çocuğun gelişimi ve ilgi alanları iyi gözlenerek çocuğa uygun bir çalışma ortamı hazırlanır.

• Çalışma hazırlanırken zorluğun izolesi ilkesine uygun olarak çalışmanın sadece tek bir duyuya hitap etmesi esas alınır. Böylece çocuk kavram kargaşası yaşamaz. Örneğin büyük ve küçük kavramlarını öğretmek için tasarlanan “pembe kule materyali” çok renkli olsaydı, çocuk büyük küçük kavramı yerine renklere odaklanabilir ve kazanım istenen düzeyde gerçekleşmeyebilirdi.

• Tüm çalışmalar tepsi veya sepet ile hazırlanarak halı ya da masa üzerinde uygulanır. Kullanım alanı belli olduğu için estetik uyum ve güzellik önemlidir. Buradaki estetik uyum ve düzen çocuklarda konsantrasyonu arttırır.

• Çocuğun konsantrasyonunu geliştirmek için çalışmalara günlük yaşam becerileri bölümünden başlanır.

• Her çalışmada çocuğa öğretmen tarafından teklif götürülür. ‘’Bugün seninle …. çalışması yapmak istiyorum.’’ şeklinde. Çocuk kabul ederse çalışmaya başlanır.

• Her çalışmada çocukla beraber materyal bulunduğu yerden alınır ve çalışmanın sonunda tekrar aynı yerine kaldırılır.

• Montessori eğitmeni sakindir, çocuk ile çalışma esnasında göz teması kurar. Böylece çalışmalarda çocuğun materyali sindirerek kavramasını sağlar.

• Çocuk çalışmayı reddederse ısrar edilmez. Çocuğun hazır bulunuşluğundan emin olunan başka bir zamanda tekrar çalışma teklifinde bulunulur.

• Eğitmen sunumu bitirdikten sonra çalışmayı ilk haline getirerek çocuğa “Sen de yapmak ister misin?’’ diye sorar. Eğer çocuk kendini hazır hissetmiyor ve yapmak istemiyorsa çalışma kaldırılır.

• Çocuk çalışmayı eğitmenin uygulamasından farklı bir şekilde yaparsa çocuğa müdahalede bulunulmaz. Çünkü çocuk kendini başarısız hissederek çalışmadan soğuyabilir. Bu durumda gözlem defterine çocuğun çalışma metodu not edilerek farklı bir zamanda tekrar aynı çalışma yapılır.

• Montessori sisteminde gözlem çok önemlidir ve Montessori eğitmeni iyi bir gözlemcidir. Çocuğun çalışmasındaki yanlışlar, eksiklikler not alınır. Çocuğun eksik olduğu alanda çocuk da kabul ederse doğrusunu yapana kadar ona fırsat verilir ya da  çalışma belli bir zaman sonra tekrar sunulur. Çalışma başarılı bir şekilde tamamlandığında bir üst aşamaya geçilir.
 
 
 
DÜNYA ÇAPINDA MONTESSORİ ÖĞRENCİLERİ
 
Jeff Bezos, amazon.com kurucusu.
 
Sergey Brin ve Larry Page, google.com kurucuları.
 
Friedensreich Hundertwasser, Avustralyalı ressam ve mimar.
 
Jimmy  Wales, Wikipedia’nın kurucusu.
 
Will Wright, The Sims tasarımcısı.
 
Katherine Graham, Washington Post’un sahibi ve editörü.
 
Julia Chil,  TV programı olan ilk yemek şefi.
 
Helen Hunt, Akademi ödülü kazanan aktris.
 
George Cloney, Akademi ödülü kazanan aktör.
 
Gabriel Garcia Marquez, Nobel Edebiyat Ödülü sahibi yazar.
 
Joshua Bell, Amerikalı Keman virtiözü, Stradivarius kemanların sahibi.

 

Copyright © 2017 İZ MONTESSORİ OKULLARI
All Rights Reserved.